Offseason 2025
Info o Drafcie

Draft: 25-26 czerwca 2025
Wybory Magic: 16 (oddany do Grizzlies), 25, 46, 57
Mock: Tankathon

Przyszli do Magic

Desmond Bane (G) - z Grizzlies


Odeszli z Magic

Kentav. Caldwell-Pope (G) - do Grizzlies
Cole Anthony (G) - do Grizzlies
Gary Harris (G) - FA
Cory Joseph (G) - FA


Southeast Division
DrużynaWL%
Orlando Magic 41410.500
Atlanta Hawks 40420.488
Miami Heat 37450.451
Charlotte Hornets 19630.232
Washington Wizards 18640.220
Liderzy
Punkty Zbiórki
Banchero 25,9
F. Wagner 24,2
Suggs 16,2
Banchero 7,5
Carter Jr. 7,2
Bitadze 6,6
Asysty Przechwyty
Banchero 4,8
F. Wagner 4,7
Suggs 3,7
Suggs 1,5
Caldwell-Pope 1,3
F. Wagner 1,3
Bloki Minuty
Bitadze 1,4
Isaac 1,1
Suggs 0,9
Banchero 34,4
F. Wagner 33,7
Caldwell-Pope 29,6
Shoutbox
Jin subiektywnie: Rebranding
Autor: jingles | Data dodania: 05.06.2025, 0:39
Zanim przejdziemy do oceniania - krótkie wprowadzenie. Prace nad rebrandingiem trwały od kilku lat, pierwsze kroki w tym kierunku kierownictwo drużyny (oczywiście nie mówię o kierownictwie w sensie Jeffa Weltmana tylko Alexa Martinsa i spółki, m.in. rodziny DeVos) zaczęło już 4 lata temu, a od 2 lat prace szły już pełną parą. Klub postanowił iść za głosem kibiców, którzy bardzo chcieli powrotu do klasyki z lat 90-tych i dawali temu wyraz w internecie, jarając się przywracanymi na pojedyncze sezony strojami retro.

No właśnie - i tu ważna informacja. Bo teoretycznie można powiedzieć tak - dlaczego po prostu nie wróciliśmy do pierwotnego brandingu. Ano dlatego, że jest to niemożliwe. Wynika to z różnego rodzaju licencji, m.in. z tego, że teraz NBA obsługiwana jest przez Nike, a wcześniej były to inne firmy. Kruczków jest pewnie więcej, ale zarówno logo jak i stroje nie mogły zostać po prostu przywrócone do tych retro. Zaczęły się więc kombinacje jak połączyć klasykę z nowoczesnością.

W efekcie mamy to co zostało zaprezentowane we wtorek w Kia Center. Widać tu jakiś standard w stosunku do całej ligi, podział na loga: global, primary, secondary. Fakt, że logo global wpisuje się kształtem w koło. A czy to dobrze czy źle? Każdy z nas ma zapewne swoją opinię, ja przedstawiam moją. Jedyne co jest pewne - do tego brandingu trzeba się będzie przyzwyczaić, zmiana jest spora więc pewnie nie wszyscy pokochają ją z dnia na dzień.



LOGO

Global Logo



Dla mnie sztos! Gdy zobaczyłem pierwszy raz to miałem bardzo pozytywne odczucia. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest na pewno fakt, że bardzo nie lubiłem poprzedniego głównego logo - było nijakie. To jest wyraziste i jedyne do czego można by się przyczepić to napis ORLANDO poza pionową osią symetrii. Wynika to oczywiście z obecności gwiazd, ale jest dziwne. Chociaż z drugiej strony oryginalne. Reasumując - zmiana absolutnie na plus, logo bardzo mi się podoba!

Primary Icon



Fajne, ale... mam pewne "ale" i będę musiał się przyzwyczaić. Fajnie, że nawiązuje do starej piłki z pierwszego logo, ale dałbym chyba ze 2 gwiazdy więcej. No i jednak ta poprzednia piłka - kometa była świetna (i nie piszę tego dlatego, że mam ją od jakichś 15 lat na plecach). Ale jest jedna rzecz, która jawi się jako wielki pozytyw i upgrade - kolor. O nim napiszę jeszcze oddzielnie, ale ciemniejszy kolor wygląda tutaj świetnie. Samo logo jest wyraziste, połączenie barw bardzo dobre, piłka z jednej strony prosta, z drugiej nowoczesna. Jest OK. I to bardzo dobrze, bo właśnie to logo będziemy oglądać w największej liczbie różnych miejsc. Bo to logo Primary.

Secondary Logo



Najsłabsze z tych trzech i tu mam najwięcej uwag, na szczęście jak sama nazwa wskazuje - to coś dodatkowego. Przy pierwszym rzucie oka to logo kształtem przypomina logo Phoenix Suns (może to specjalny zabieg jako znak, że w przyszłym drafcie zabieramy Słońcom ich wysoki pick :D). Sama koncepcja jest OK, ale ja bym chyba dał nieco mniejszą piłkę (albo większą gwiazdę), żeby lepiej unaocznić, że w tle jest właśnie gwiazda. Oczywiście im dłużej na nie patrzę tym podoba mi się bardziej więc - niedługo będziemy mówić, że to Suns mają podobne logo do nas, a nie odwrotnie ;-)



STROJE

Białe - Association Edition



Powrót do klasyki - super! Ale... ten font. Wiele osób zwraca na niego uwagę. Że jest prosty, za prosty. On w sumie wcale nie jest taki prosty, ale tak wygląda na koszulce. Ja średnio też lubię fonty pochylone, ale tu rozumiem to posunięcie - pochylenie ma pasować do pochylonej gwiazdy, która w komunikacji klubu pojawiała się już od kilku sezonów. Będę się musiał przyzwyczaić, mam wrażenie, że te stroje będą wyglądać lepiej na żywo. Z kolei spodenki spoko, ale dałbym nieco niebieskiego na gwiazdach po bokach. Póki co jestem sceptyczny, ale na pewno je pokocham :D

Niebieskie - Icon Edition



W zasadzie mógłbym tu napisać to samo co przy białych. Spodenki mega, w koszulkach jakby czegoś brakowało w foncie. Ale, ale... jedna ważna rzecz na ogromny plus, dotycząca wszystkich strojów, jak i samego wordmarku - wróciła gwiazda zamiast litery "A"!!! I to jest mega! I to jest również coś na co czekali i czego domagali się kibice. Jak się skupiam na tej gwieździe, to te stroje nagle staja się ładniejsze. Więc też na pewno je pokocham :D Ale potrzebuję chwili.

Czarne - Statement Edition



No te z kolei kocham od pierwszego wejrzenia! Fantastyczny pomysł, na niebieską wstawkę z przodu (jak coś to z tyłu jej nie ma). Fantastyczny pomysł z napisem po skosie - wg mnie powinni tak zrobić na każdej koszulce, bo ten font pisany po skosie pasuje dużo lepiej. Piłka na boku spodenek kontrastuje pięknie! Cudowne stroje, nie sądzę, że wytrzymam do końca 2025 roku zanim kupię ten jersey! No i to nawiązanie do bluz z czasów Shaqa i Penny'ego, majstersztyk. Jak to powiedział jeden z podcasterów z Orlando Magic HQ - ryzykowny pomysł, ale wg mnie wypalił!!!



PARKIET







Magic zawsze mieli świetne parkiety i ten nie jest wyjątkiem. Piękne ułożenie klepek, super że logo global na środku i jeszcze jedna zmiana, która bardzo mi się podoba - zmiana koloru wokół parkietu z czarnego na niebieski. Ja na punkcie tego koloru mam akurat fioła, więc nie dziwne, że ta zmiana mi się podoba, ale poza tym powoduje, że parkiet jest jeszcze bardziej magiczny.



WORDMARK



No tutaj jest najwięcej zastrzeżeń, ale ocena tego fontu jest zależna od miejsca, w którym on występuje. Jak widziałem filmiki z Kia Center, gdzie na telebimie pojawiał się napis ORLANDO MAGIC w tym nowym stylu to wyglądało to pięknie. Font jest prosty, ale teraz cały świat idzie w prostotę (prawda Juventusie Turyn?). Może nam się to podobać albo nie, o gustach się nie dyskutuje, potrzeba jednak chwili by się z tym oswoić.



KOLOR



I na deser niby nie jakaś wielka zmiana, ale jednak robiąca moim zdaniem ogromną różnicę. Zmiana głównego koloru, a w zasadzie jego odcienia. Nowy kolor jest ciemniejszy i to robi mega robotę, szczególnie jeśli chodzi o logo i parkiet. Jest taki bardziej "z pazurem". Bardziej wyrazisty, bardziej oczojebny. I to też jest jakby okej ;-)



REASUMUJĄC

Orlando Magic zrobili rebranding słuchając swoich kibiców - i chwała im za to. Były specjalne grupy focusowe, które oceniały poszczególne koncepcje i ostateczny kształt nowej stylistyki jest efektem prac zespołu projektowego i opinii respondentów. Mamy nowy branding i musimy się do niego przyzwyczaić.

Mnie najdłużej przyjdzie zapewne przyzwyczajać się do białych i niebieskich jerseyów. Będę też tęsknił za obecnymi - niebieskimi z czarnymi paskami i - czarnymi z niebieskimi paskami - są fantastyczne, na szczęście mam obie w szafie i noszę z dumą. Ale hello, w najbliższym sezonie Magic będą biegać po parkietach w strojach wyglądających jak te z czasów gdy zaczynałem im kibicować. I to jest piękne! A do fontu się przyzwyczaję.

Generalnie rebranding na plus. Jeśli offseason w wykonaniu Weltmana będzie taki sam jak ten rebranding, to zacznijmy się zastanawiać które z tych nowych koszulek założą Magic w Finałach, które już niedługo przed nami!!!
Komentarze
Nick: Rejestracja
E-mail:

| Zapomnij
Content Management Powered by CuteNews